Kenapa Kita Perlu Ambil Supplemen / Vitamin? Kehidupan kita sebagai rakyat Malaysia semakin terancam. Tengok lah obesiti, 2 daripada 5 orang dewasa gemuk. Kencing manis pula, 1 daripada 7 orang dewasa dan sakit jantung, 1 daripada 6 kematian disebabkan sakit jantung. Vitamin sudah menjadi keperluan untuk setiap orang. Cik Anis mahu tekankan di sini sebab-sebab […]

{ 0 comments }

Sejarah Perkembangan Shaklee

by Siti Noranis on June 3, 2017

in Tips and Tricks

Shaklee merupakan pengeluar vitamin yang sudah lama bertapak seluruh dunia. Dekat Malaysia juga sudah lebih 50 tahun. Cik Anis tahu masih ramai yang belum kenal Shaklee. Marilah, kita tengok perkembangan Shaklee dari semasa ke semasa. Siti Noranis Dikenali sebagai Cik Anis, pengguna, pengedar dan perunding perniagaan Shaklee sejak 2012 dan masih aktif sehingga kini. SMS / […]

{ 0 comments }

Bukanlah menjadi satu perkara biasa bila kita sedang terseksa kerana tindakbalas detoks bila kita mulakan sesuatu yang baru dan sesuatu yang semulajadi. Krisis penyembuhan ini terjadi bila badan kita nak mengeluarkan atau nak membuang toksin-toksin yang ada di didalam badan kita. Siti Noranis Dikenali sebagai Cik Anis, pengguna, pengedar dan perunding perniagaan Shaklee sejak 2012 […]

{ 0 comments }

Jerawat satu pun risau, betul bukan? Barangkali kita berhabisan ribuan duit memilih produk yang bersesuaian. Bakal menyedihkan lagi, jerawat tidak juga hilang. Malahan lebih teruk lagi. Dalam kita tak sedar, penggunaan produk harian kita mungkin memberikan kesan pada jerawat kita.   Siti Noranis Dikenali sebagai Cik Anis, pengguna, pengedar dan perunding perniagaan Shaklee sejak 2012 dan […]

{ 0 comments }

Sebenarnya, setiap kali jerawat bertumbuh di bahagian tertentu muka kita, itu adalah isyarat daripada badan kita dan kita perlu memberi pemerhatian kepadanya. Untuk membantu kita lebih memahami isyarat badan kita sendiri, kita perlu membaca secara teliti apa yang ditulis dibawah. Siti Noranis Dikenali sebagai Cik Anis, pengguna, pengedar dan perunding perniagaan Shaklee sejak 2012 dan masih aktif sehingga kini. […]

{ 0 comments }

Kelebihan Minum Air Kosong Ketika Perut Kosong

by Siti Noranis on September 20, 2016

in Tips and Tricks

Tabiat minum air kosong ketika perut kosong adalah salah satu tabiat yang sangat baik. Rasulullah SAW juga sering mengamalkan minum air kosong selepas bangun sahaja dari tidur setiap pagi.   Ia juga baik untuk penyakit  antaranya penyakit sakit kepala, sakit badan, sistem jantung, artritis, degupan jantung yang pantas, epilepsi, kegemukan berlebihan, asma bronkitis, TB, meningitis, […]

{ 0 comments }

Lemak Jatuh Wajah Hilang Bentuk

by Siti Noranis on September 15, 2016

in Tips and Tricks

Kita selalu tertanya-tanya macam mana nak kasi bentuk muka masih cantik walaupun usia dah meningkat. Memang lah bila umur makin naik, simetri wajah kita tak sama macam muda-muda dulu sebab lemak kat muka dah jatuh, lepas tu ditambah lagi kolagen yang semulajadi ada dah semakin merosot. Masalah ini kita panggil fat jowls iaitu lemak-lemak yang […]

{ 0 comments }

Ada yang beranggapan berdengkur bukan satu masalah ataupun perkara besar, apatah lagi dianggap sebagai penyakit. Malah melalui kajian yang pernah dijalankan, 1:3 orang dewasa berdengkur dan kebanyakkan ialah golongan lelaki dari usia pertengahan ke atas dan individu bersaiz besar.   Dengkur ialah bunyi pernafasan yang terhasil daripada aliran udara ke atas tisu dalan kerongkong yang […]

{ 0 comments }

7 Kebaikan Terbaik Vitamin C

by Siti Noranis on September 7, 2016

in Tips and Tricks

Kita digalakkan mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran lima kali sehari. Bila kekangan masa dan tekanan kehidupan masa kita sekarang menyebabkan vitamin C tidak dapat diserap oleh badan secara optimum dan lebih banyak keluar melalui air kencing. Siti Noranis Dikenali sebagai Cik Anis, pengguna, pengedar dan perunding perniagaan Shaklee sejak 2012 dan masih aktif sehingga kini. SMS […]

{ 0 comments }

Risiko Anemia Pada Kehamilan

by Siti Noranis on September 4, 2016

in Tips and Tricks

USIA KEHAMILAN PADA MINGGU KE-10 HINGGA KE-32 AKAN MENINGKATKAN JUMLAH DARAH SEHINGGA 50 PERATUS BERBANDING SEBELUM HAMIL. MAKA ITU, IBU MEMERLUKAN BANYAK ZAT BESI UNTUK MENGHASILKAN SEL DARAH MERAH ATAU ATAU HEMOGLOBIN (HB) AGAR TIDAK MENGGANGGU FUNGSI DARAH YANG MENGANGKUT OKSIGEN DAN ZAT MAKANAN KE SELURUH TUBUH Jumlah darah meningkat saat hamil kerana darah diperlukan […]

{ 0 comments }